Tuesday, 8 September 2015

Throwback

Im still remember memories with my abah
The last days before i registered in PUNCAK ALAM
The last day mama, abah and me dinner together
The last day, we gathering in kuantan
And it is the days i met abah

Everything happen in SEPTEMBER
Less than a month im in PUNCAK ALAM

Now 8th september
Less than 20 days
Almost we lived without abah

I missed you so much
Im promised to be a good girls
Good daughter
Good muslimah

Tuesday, 4 August 2015

Sakit itu bukan melemahkan

Assalamualaikum..i'm come backkkk😃😄

I do not know whats actually i want to write😮

Just now got whatsapp from my friendss..dia ajak p bercuti huhuhu
Syok sangat..sebab dah lama tak p bercuti.
Siap boleh snorkling plak tu
I'm to excited..butttttt
Now not feeling well..takut something happen berlaku kat sana😯
Kena tunggu next cuti la plak
Bagi sihat sikit..hope dapat p before habis study niii😃😊hahaha
Buget duit banyak jeee kau ni farah 😅

Sakit sakit sakit
No one can expect it..walaupun nampak je kau sihat..tapi kau tak tahu dalaman kau macam mana..eat as you can
Makanan sekarang bagaikan racun kepada tubuh kita..ak pun x jangka seteruk ni
Bukan satu tapi dua sakit tu..cancer you noww..
But bukan pengakhiran hidup kita pun kalau kau dah dapat tau yg kau tu sakit..semua penyakit ada ubat ye..Allah dah cakap dah dalam Al-quran
So kau kena usaha la sikit untuk melawan..biarkan orang sekeliling kau nak cakap apa..diorg tak rasa apa yang kau rasa..diorg boleh cakap sesuka hati diorg..jangan bila dah terkena baru nak menyesal😐

Stay healthy and try to avoid anything that can broke your body system☺

Thursday, 30 April 2015

Happy labour days

Hai assalamualaikum
No special today😆
Happy labour days u alls

Monday, 27 April 2015

Nothing

Apa nak jadi dgn ak nihhh😂
bt benda lain boleh plak lama2..nak baca buku tak habis2 lagiii😦🙇
Ohhh mrs.eye and mr.ais
Please be kind to me

Friday, 20 March 2015

Alone

Every week just see them back to home
Every one will ask me 'tak balik ke', 'wah tabah ye'
Ermmm
The answer i not like you expected
Its hard you know
I miss the moments every time i come back to home
Abah will pick up at bus station
And sometimes sanggup send me back to college
Kalau abah ada mesti dapat balik selalu kan
Abah will do what ever he can
No one can replaced you
I miss you so muchh😢

Saturday, 28 February 2015

I dont know my feel

Already at rumah sewa
For the first time
I dont know whats my feel
I want to cry
I miss my mom
I want back to home
Allah give me a strenght😢

Saturday, 14 February 2015

Frustrated

Manusia akhir zaman
Hanya orang yang berjaya mereka sanjung
Digembar gemburkan
Bukan pujian yang aku tagihkan
Tapi...
Kata kata semangat sahaja
Baru aku tahu dan sedar
Mereka hanya pentingkan orang yang berjaya sahaja
Bila kegagalan berlaku
Hanya kata kata 'cgpa jatuh tak'?
'Gpa berapa'?
Kalau duluu
Setiap kali dapat result bagus
'TAHNIAHH'
Kekalkan prestasi lagi
Next sem dapat lagi tinggi eh
Tapi sekarang
Terus hilang
Tiada kata kata semangat atau dorongan untuk teruskan
Sedihh sangat..
Korang hanya nak tahu bila berjaya je
Dapat good result
Tapi tak ambik tahu
Macam mana payah ye seseorang tu nak berjaya
Stressss
Brrhempas pulas belajar
Setiap orang otak lain lain
Cakap memang senang
Try buat dulu
Baru rasa macam mana payah ye

Friday, 13 February 2015

Ujian Allah

Assalamualaikum n selamat malam
Jumaat datang
13hb 2 2015
I'm tested by Allah
I should accept its
Redha
Mungkin ada kemanisan in future
Mulut boleh mengatakan ye
Hati lain pula
Maybe its take a time
Dulu selalu bagi nasihat dekat orang
Sebab aku tak rasa macam mana perasan bila kita tengok result kita
And the resulttttt
FAIL..
Its happen to me now
Selalu pertikaikan
Why why and why
Macam orang tak de iman
Iman yang nipis
Menangis air mata darah sekali pun
Tak kan berubah
Itu takdir, yang aku kena terima
Baru sikit Allah nak uji
Ak cepat sangat melatah
Nabi dulu pun pernah gagal dalam peperangan
Tapi selepas tu, umat islam bangkit semula
Kemenangan berpihak pada umat islam
Its like you farah
There are second chance for you
To learn moree than other
Niat belajar kerana nak mencari ilmu
Bukan kerana nak lulus exam
Maybe itu yang ak tanam dalam fikiran dulu
Belajar supaya lulus dalam exammm
Its wrongg
You have the chance, you got an opportunity
Mungkin ada kemanisan masa hadapan
Hanya Allah yang tahu
Doakan aku
Moga aku kuat untuk menghadapinya
Enjoy your student life
Insha allah you can do itttt

Tuesday, 4 November 2014

Baru habis test

Assalamualaikum..done already test 1..pray for me,yeahh..hope everything okay :)

okay sekarang ni rajin sikit bak update blog..sebab apakah???
Sebab baru download application blog nii :)..

Sampai sini dulu :)..

                                            Loveely,
                                            Farah

Saturday, 1 November 2014

1 month 4 days without u

Abah..u know, i miss u so much..moga abah tenang disana..abah always in my hearts..insha allah kami akan jaga mama baik2..

Every time i see ur pic, i wish i could hold ur hand abah..

Dah nk konvo ni..abah x sempat attend kn..i hope u can see and happy whats we all done..

Kakak sayang abah..al-fatihah

Loveely,
Farah

Friday, 31 October 2014

Abah

28.9.2014..tarikh yang akan ak ingat, simpan selama-lamanya..Dengan izin Allah Insha Allah ak tak kan lupakan tarikh tu..
Abah pergi tanpa ak jangkakan.. shocked to me..bayangkan korang tengah sedap2 tido malam tu, tiba-tiba ada orang call cakap parents korang dah meninggal..whats do you feel?? ask ur self..
tapi ak redha.. sebab tu ketentuan Allah.. but ak as a human yang lemah ni, mungkin hasutan syaitan kot. selalu fikir, knapa abah pergi dulu.. abah tengah tido.. padahal lagi 2 minggu ktorang adik beradik nak balik raya haji kt Bera.. Actually, abah baru kena transfer to Bera time tu..because of heartless person..  but never minds.. we pass its to Allah..nothings we can do right?

Okay sambung balik.. mlm tu, hari sabtu mlm ahad..along cakap rasa x sedap hati.. nasib baik dia tergerak hati nak bawak masuk phone dalam bilik..
Angah.. baru balik lepak katanya.. tapi tak rasa nak tido lagi..bukak tv, citer pasal kematian semua..
bila nak masuk tido, tiba-tiba along call bagi tau abah dah tak xde..
ak plak.. tengah study far..sbb nak quiz isnin tu.. bajet rajin la konon ye..padahal pemalas.. pukul 2, rasa mengantuk but malas sangat nak gerak kat katil.. padahal belakang meja sebelah je pn.. okay, tido jap kt meja, then baru bangun p kat katil..3.15am ahad, 28.9.2014 along call bagi tau ak, abah dah meninggal..hanya Allah je tau mcm mana pearasan time tu.. sian roomate ak, tgh tido sedap2 ak nagis pyer la kuat.. bt dia terjaga.. thanks ummi sbb tenang kan kita...

Semua berjalan lancar..dari temerloh nak ke kedah tu.. ak dgn cousin abah naik kereta jenazah..ak x rasa apa pn naik kereta tu.. ak x nagis.. sbb abah ada kt sebelah.. time tu emosi okay lagi la.. bila dah sampai kt masjid ALHAMDULILLAH org ramai..bak kata pengurus abah, macam nak solat raya pn ada..sebab tu abah selalu pesan, jangan cari musuh.. kawan dgn semua org.. ketepikan pangkat tu semua.. nanti kt padang mashyar kita semua sama je tau..pastu solat jenaazah utk kali kedua..lepas cium abah semua, abah tetap sama mcm ptg tadi ak cium abah kt hospital. lepas tu ak pn pitam la jap..tak tahan kot.. semangat down giler.. hanya org yg mengalami kehilangan orang yg kita sayang je akan faham.. okay sampai sini dlu.


lovely,
farah

Saturday, 24 May 2014

First experience!! AWESOME

Assalamualaikum.. Okay untuk entry kali ni, i want to story mory about my first experience dalam dunia pekerjaan.. 
Memang best sebab dapat keizinan dari mama and abah untuk bekerja sementara tunggu calling from 'U' kan.. ERMM..kerja apa yer tu?? Alhamdulillah, every interview that i attend, mostly i got it.. THANK YOU to ALLAH S.W.T.. everything from HIM..
Okay, kerja yang saya dapat ni not related with account actually.. But because of i want the experience, i try hard to get it. Alhamdulillah, my employee accept me..
SO, i work as apa ek??hihi.. I'm work as telemarketer which i work on behalf of CIMB.
Mula2 tu rasa malu la, sbb kita akan jumpa dgn pelbagai jenis orang and seribu satu behaviour yg kita akan jumpa kan.. that the reality dalam alam pekerja ni..
http://matcuoi.com For the first week, we trained by our beutiful trainer.. we learn how to communicate with customer, to convince them to buy our product and so on.. Mula2 rasa macam nk give up je, sebab tak kena dengan jiwa kita kan.. ye la dari account ke marketing plak tu.. tapi ALHAMDULILLAH berkat kesabaran, akhirnya saya boleh terima macam mana keadaan di tempat kerja tu.
Untuk second last days for first week tu, akhirnya saya and dini and members lain dipecahkan ikut group masing2.. time tu hanya ALLAH je tau, apa perasaan saya.. sorang2 and kita bersama2 dengan orang baru.. that more expert in sale..
http://matcuoi.com
But diorang semua okay and banyak membantu and bagi semangat kalau kita tak dapat sale.. Leader kita pun alhamdulillah, banyak membantu  and always give the tip's how to handle customer and other else..Setiap hari balik dalam 7 lebih tau.. bukan apa sebab tunggu dini..Leader dia, selalu yer lepas kn dia lambat sikit.. so kena la tunggu kan. dah sama2 datang, so sama2 balik la kan.
Actually, i just work with them only 3 week je hihi because i got a new job..as a account assistant. nasib baik la, time nak bagi tau leader tu dia okay je.. dia tak halang pun, but just say 'yak salah kan kalau kita belajar benda yang baru'.. YES,that right..but biasa la, jiwa muda kan.. mesti la kita nak apa yg kita dah belajar kan..Time bagi surat resign tu, alhamdulillah everything smooth je. Manager pun okay je (tapi xtau la dia cakap apa, sbb abang ardy yang tolong back up kan)..malas nk fikir, kira okay la tu kan, atleast dia tak halang kita kan..
http://matcuoi.com
Okay, bila dah last week tu which is minggu lepas la kan, sehari dua dah nak habis tu rasa macam sedih la plak haha.. tapi apa2 pun i'm already make decision. ada jugak dengar2 suara yang cakap saya tak jadi berhenti bila tangah chat2 gan dini.. tapi buat tak tau je la haha..
Last day is FRIDAY right.. Hari tu, i set in my mind, that nak bagi atleast one sale to my group because they are in competition in this week actuallay,, lost group need to spend the winner.. i don't know whether they are win or not, but i hope they win because they have a group leader and have potential to win..AMINN..
hri tu jugak, kak bella bawak saya p jalan2 kat pasar time lunch tu hihi.. i'm really enjoy, sebab dah lama tak pergi pasar kan.. banyak betul barang2 yg dijual..memang borong sakan la kami hihi..
Okay bila dah petang and nak dekat balik, sempat la minta maaf kat diorang (group member's) sebab this is my last day.. most of them not believe its haha.. time tu la, rasa macam sedih sikit, sebab ada yang tak bagi berhenti.. i'm soryy brother and sister..korang semua baik and banyak tolong saya.. and thanks you for give me spirit and doakan kejayaan saya.. until we meet again soon yeahhh..
http://matcuoi.com
Okay sampai sini je dulu yer,, akhir kata thanks to ABANG ARDY, K.BELLA, IQA,ABANG SHUK, AMIRR, K.SHILA, K.NISHA, K.ERIN, K.LYA, K.ARA, K.MIMI AND EDLIN..THANK YOU SO MUCH EVERYONE!!


loveefarah

AFTER FINALLL :)

Assalamualaikum n selamat berhujung minggu.. Dah lama cheq  tak bukak blog ni. Tiba2 rasa nk m'update blog plak hihi.. Setelah sekian lama telah ku tinggal kan


http://matcuoi.com
Okay.. What i need to write yeahhh??
First of all, i'm officially done my diploma.. Setelah 3 tahun, berhempas pulas nk habis kn yer, akhir yer selamat jugak saya tamatkn yer dgn JAYA yer hihi.. Thanks to my parents, mama n abah, along, angah n adik, my friends especially to my roomate MAI, AIN, DINI  n NAZIHAH, my lecturers and pihak yg terlibat samada secara langsung and tidak langsung :)..
http://matcuoi.com Okay..whats the first thing that we done after finish our final exam yeahh???.. of course la rancang nk p jalan2 kan.. berangan la nk p sana sini.. Last2 kt dalam malaysia jugak kami berjalan (padahal xde duit pn nk jalan jauh2 tu).. But xpe, luar or dalam sama je..Atleast dpt learn something new kt negeri orang kan n close our relationship right? :)
http://matcuoi.com Where is our destination??? Ceh, mcm suspen je kan.. ktorg p MELAKA BANDAR BERSEJARAH.. Hampir semua tempat ktorg melawat, tapi x semua la ( yg murah2 je la kami masuk).. Budget pn ciput je, tapi okay la.. WE HAVE FUN AT THERE!! especially kt Melaka Wonderland sampai kecut tangan nih.. dri tengahari sampai ke petang..Bila balik rumah, mama tegur 'anak mama ni, dia p jalan..balik2 dah jadi hitam hihi'.. mana x yer, tengahari pn kami berjalan..matahari terpacak atas kepala tu.. still terus kn jalan jgk.. erti kata lain, don't waste ur time n ur money okay hihi.. Bila dh sampai, kita jalan sampai pancittt..
http://matcuoi.com Okay done.. sampai sini dulu yer.. Next post, kita citer whats happen after b'cuti2 tuuu                                         

                                                                                                            loveefarah

Thursday, 30 May 2013

i'm coming ^_^

Hai ASSALAMUALAIKUM!!!
Okay, today i want to write about how to APPRECIATE other person espcially our parents.
First, Farah nak citer dlu one story ni.. citer dia mcm ni..semalam lepas abah balik dari masjid tiba-tiba abah tyer Farah..'kakak samsung young berapa ek skrg?' farah pn jawap la,;maybe rm300 lebih kot..kenapa abah?nak beli kt kakak ker hehehe'..pastu farah pn tyer lagi, bila masa plak abah p bentong tgk phone. abah cakap, abah tgk time p ambik mama tadi, jiran sebelah rumah mak cik yg sakit tu yg tunjuk kt abah.. dia beli kat anak dia, tapi anak dia x nak plak phone tu..OWH, mcm tu ker..mama plak b'tanya 'anak dia umur berapa abah?'..abah jawap 'klo x silap darjah 6 kot or sekolah menengah tah.. not sure la..
Then apa plak masalah dia kan?? sebenar yer Farah tiba-tiba plak terfikir.. hai budak-budak zaman sekarang ni, tak padan baru sekolah dah nak pakai handphone mahal-mahal.. Bak kata pak su 'budak-budak praktikal kt office dia pun skrg, handphone bukan main canggih.. kalah dia yg manger ni'..
Apa yang farah fikir ni bukan apa, kadang-kadang budak-budak ni selalu memandang atas iaitu orang yg lebih senang hidup daripada mereka.. sebab tu la, bila kawan diorang trade in phone ker or beli phone baru ker semua nak ikut.. padahal function sama jer.. yg jadi mangsa ialah mak bapak diorang jugak. kalau x di beli, mulut tu muncung lebih kurang hidung pinokio plak hehehe..so, tak kira la sapa kita bila dah b'jaya tu jgn sentiasa nk pandang atas ker, tapi pandang la yg dibawah ni.. itu lebih baik dan maybe boleh jadikan pengajaran bt kita supaya sentiasa beringat siapa la kita didunia ini.. kalau ada harta lebih, ringan-ringankan la tangan tu m'hulur sesuatu..ia adalah lebih baik dan akan dipandang tinggi oleh ALLAH SWT..
okay, sampai sini dlu yer.. sory klo ada salah n silap, farah hanya insan biasa sahaja.. anything i write, is my own opinion..  
                                                                                                                                      farahsukapurple

Tuesday, 28 May 2013

PENGAJARAN UNTUK S)AYA :)

Hai assalamualaikum!! Erm dh lama x m'update blog ni
Nasib baik la bukan manusia, klo x mesti dia dh merajuk dgn saya kan? hehehe
sbb dah lam x bagi makan..
Actully, i don't what i want to write here now 
But tiba-tiba plak tadi rasa nk menulis, tapi x tau plak nk merepek apa kat sini huhu ^_^
Sebenarnya farah tgh cuti sem ni, dh nk dekat 2 bulan tau
Jgn jeles tau kawan2 farah especially to my old classmate who studies at USM tu hehehe
Xpe2 nanti aku dah masuk balik, ang plak cuti k
Itu la p'bezaan kita, awak dh bt degree saya plak tgh m'hempas pulas nk habiskan diploma ni
Doa kn kejayaan saya tau!! :) lagi dua sem lagi nk graduate. Okay, beside that i also want to share my happiness about my pass result :) Alhamdulillah, almost every semester i nominated in the group dean list student.. Syukur alhamdulliah dengan rezeki yang Allah berikan kepada hambamu ini, YA ALLAH..
AND i'm not forgot to say thank you to all my teachers, lecturers, friends, mama and abah  and everyone who always support me.. THANKS YOU EVERYONE :)
Okay, done about that.. Erm, few day ago saya, mama and adik keluar la pergi beli barang..Then my mom pn minta la izin kt abah nk keluar kan.. okay, dapat GREEN SIGNAL.. but i know, abah always worry bila saya drive.. tapi anak dia ni tetap nak drive jgk hehe kalau x ada buat apa ambik lesen kalau x boleh drive bak kata mama la. sebenar yer abah bukan yer x bagi drive, abah just bimbang jer kt bukit tu, takut x sempat nk tukat gear jer nti.. tau2 je la, kt sini pn boleh tahan banyak yer kereta duk lalu lalang. kalau x bernasib baik terperangkap la dalam jammed tu espcially time holiday.. sakit betul kaki ni duk tekan brek n clusth(hehe x reti nk eja la, faham2 je la) ^_^..For your imformation, i'm driver manual tau!!hehe..Eh, dah panjang ni merepek, lain nk dicerita lain plak ditulis hehe.. Tau x, bila dah habis shopping tu balik la kitaorang mcm biasa. tapi tah la macam mana plak ari tu tiba2 saya x mati aircond. bukan tu jer abah kata lampu kecil pn saya x tutup. PELIK BIN HAIRAN saya dibuat yer, bila masa plak saya bukak lampu bukan yer saya keluar malam ari tu.. siang tu..maybe tertolak kot time nk bagi signal tu..YG lebih TERUK lagi tu, jiran depan rumah yg datang bagi tau lampu kereta m'nyala.. YA ALLAH, time tu dh pukul 8 lebih, bayangkan berapa lama dah m'nyala kan?? bila pergi check, memang x boleh bt apa la. bateri kereta dah run out huhu.. SORRY ABAH ^_^.. tu jer mampu jawab hehehe.. so,conclusion yer lepas parking tu tutup semua suis yg patut tutup..and check semua dulu before keluar tu..
Okay sampai sini dulu Farah merepek yer.. See you next time!!
                                                                               from
 farahsukapurple

Wednesday, 7 November 2012

sharing is caring :)

ASSALAMUALAIKUM!!
Hari ni tiba-tiba je rasa rajin nk update blog ^_^
sebenar yer saya nk kongsi satu ilmu atau lebih specifik lagi petua kot hehehe..
saya dapat ilmu ni daripada radio IKIM fm sebenar yer, dalam salah satu slot pagi diorang.
Slot ni dikendalikan oleh PROFESOR DR MUHAYA setiap pagi dan pelbagai topik diorang 
bincangkan. Profesor Dr Muhaya ni seoarang pakar mata dan pakar inspirasi..
Erm, dengar dia pyer kerjaya pun hebat kan, apatah lagi klo kita dapat dengar dia pyer ceramah!!
VERY GOOOOOD!!




Topik yang diorang bincangkan hari ni ialah berkaitanm dengan pencarian jodoh.
mesti menarik bukan??



Ajal, maut dan jodoh tu semua telah diatur oleh ALLAH SWT sejak kita di dalam kandungan ibu kita lagi. Korang mesti selalu dengar dialog ni kan "kau bila lagi nk kahwin??" then jawapan yer "erm, xde 
jodoh lagi. Biar lah ALLAH dh tentukan jodoh aku" / "Susah la nak cari pasangan yg baik sekarang"..
erm korang tau tak, sebenar yer kita telah menjadikan diri kita ibarat magnet yg berkuasa negative bila kita berfikiran begitu.. So maybe kita akan mengambil masa yg lama untuk bertemu jodoh korang..
Oleh itu, kita kena ubah magnet itu menjadi positive.



Selain tu, setiap manusia mengimpikan pasangan yg baik, beriman, boleh menjaga maruah pasangan, boleh jadi imam dan bla, bla, bla....kan??
Bak kata Profesor Dr Muhaya, bila kita mengimpikan pasangan sebagaimana kita senaraikan tadi
pasangan kita juga turut mengimpikan perkara yg sama.
Oleh itu, cuba kita muhasabah diri kita sama ada kita ni cukup tak amal ibadat kita dengan ALLAH, mcm mana hubungan kita dengan ibu bapa kita, sanak saudara and so on..
Klo kita ni hanya cukup2 makan jer, so kita perlu la perbaiki diri kita.


Situasi yg sering berlaku apabila nk dapat jodoh or cari jodoh, selalu yer kita akan bangun solat tengah malam kan?? hampir setiap hari..
Ya, ia memang la sesuatu yg baik dilakukan tapi adakah berbaloi klo kita tiap2 hari bangun solat tahajjud tapi hubungan kita sesama manusia kita tetap tidak perbaiki yer??
Oleh itu, bak kata Profesor nak lagi cantik terus kan solat tgh mlm tu plus dengan bantu ibu bapa kita, adik beradik kita, sanak saudara, anak-anak yatim, jiran tetangan, rakan-rakan dan lain-lain..
Itu adalah cara yg paling baik..
Slot pagi tadi jgk, Profesor Dr Muhaya ada bagi dua contoh situasi yg berlaku dlm pencarian jodoh mereka.
Katanya situasi susah nak m'cari jodoh or m'dapat jodoh ni sering berlaku kepada golongan profesional seperti doktor, peguam n lain-lain.
Reason yer sbb lelaki takut nk dekati golongan profesional mcm mereka, tapi tu just kajian jer tau.. x tau la betul  ker x ^_^



Situasi pertama, dia ni seorang doktor. Sewaktu b'jumpa dgn Profesor dia still single, tapi selepas beberapa bulan kemudian dia telah berkahwin.. Erm, agak kan apa reason dia??
Doktor tu cakap, bila dia balik rumah dia muhasabah diri dan try tranfomasi..
dia ubah cara ibadat dia dengan betul kan apa yg salah dan top up apa yg perlu..
dia baiki hubungan dia gan ibu bapa dia, adik beradik, sanak saudara, dia ubah sikap dia dari sifat mazmumah kepada mahmudah dan banyak lagi kot..




Situasi kedua plak, dia ni seorang peguam.. Dia selalu bt solat tahajjud, tapi dia still tak bertemu jodoh..
Tapi selang dua bulan kemudian, dia telah berkahwin dan mendapat jodoh yg sangat baik.
Rahsia yer sama jugak gan situasi pertama..

Then sebab tu la, Profesor bt kesimpulan apabila kita nak kan pasangan yg baik, beriman, dan segala yer lah
kita kena ubah diri kita dulu
INSYALLAH, ALLAH akan permudahkan kita dalam m'cari jodoh..

Farah harap korang boleh ambil serba sedikit ilmu pengetahuan ni.
Sebenar yer banyak lagi, tapi lebih baik korang dengar sendiri ceramah Profesor..
Farah hanya la insan biasa, yg tak terlepas dari buat kesilapan..
So, klo ada silap information ker tolong la betul kan ek ^_^..
Farah just nk kongsi ilmu dgn korang semua sbb Farah tahu ada di kalangan kita cuba sedaya 
upaya untuk mendapatkan pasangan yg baik..betul la tu, sapa tak pasangan yg baik kan??
Farah doakan kita semua bertemu jodoh yg baik..





Friday, 2 November 2012

tulip ^_^

Assalamualaikum!!
kali ni Farah nk citer pasal bunga tulip..



cantik bukan??
erm, i hope one day i can touch it and could go there!!
korang tau tak, bungi tulip palaing banyak yg kita boleh jumpa kt mana?
ha!! bunga ni kita boleh jumpa di Belanda iaitu di Kota Lisse..

Farah suka sangat tengok bunga tulip ni 
tapi xtau la sbb apa
bunga ni mcm ada satu tarikan bagi Farah.
that why kali ni Farah nk citer pasal bunga tulip ni hehehe
apa yg Farah tau, bunga ni sebenar yer bukan yer asal dari Belanda pun, kalau x silap 
dia dibawa oleh saudagar islam kita dahulu.
Perkataan tulip itu sendiri berasal dari perkataan Turki.. So ini menunjukkan bahawa bunga tulip ni mmg datang ye dari negara islam.

Dulu-dulu harga bunga tulip ni kan lebih kurang harga sebuah 
rumah or bangunan..
erm, nampak disitu betapa bunga tulip ni mempunyai nilai yg tinggi.
but now, i don't how much it's..

nak tau x mcm mana Farah boleh jatuh cinta gan bunga ni??
waktu kt sekolah dulu ada senior ni akak dia study kt luar negara.
satu hari tu, dia ada tunjuk gambar kakak dia b'gambar kt ladang tulip
betapa best yer kalau la Farah blh pergi sana
tengok keindahan alam ciptaan IIahi ini..

NI WHITE TULIP        
  Farah lupa la nama asal dia hehehe

                                       










Wednesday, 31 October 2012

Mari belajar bahasa arab secara ringkas!!

Assalamualaikum..
untuk post kali ni, farah nak ajar serba sedikit perkataan arab yg farah still
ingat sampai hari ni walaupun tak berapa banyak yg farah ingat hehehe..
tujuan farah post ni, bukan yer apa farah rindu sangat nk belajar bahasa arab balik 
mcm waktu zaman sekolah dulu..
lagipun bahasa arab tu kn bahasa syurga so as a muslim we should try to learn it walaupun 
tak banyak..
mula-mula belajar tu memang la susah sikit tapi lama-lama farah rasa korang akn 
enjoy belajar bahasa arab..

KALAU ADA KESALAHAN TOLONG BETUL KN TAU, SBB  FARAH DH NK DEKAT 2 TAHUN FARAH TINGGAL KN BAHASA ARAB NI, SO MAYBE ADA KESALAHAN YG FARAH SENDIRI TAK PASTI^_^

Belajar bahasa arab ni lebih kurang mcm belajar BI & BM la
dia pn ada  dhomair (kata ganti nama), balaghah (kiasan) dan sebagai yer heheee..


KATA GANTI NAMA



so kita boleh aplikasi kn dia dlm perbualan seharian kita ataupun dlm sesi pembelajaran kita..
okay seterus yer farah akan bagi beberapa perkataan yg selalu kita guna cthnya:



okay sampai disini je buat masa sekarang, kalau ada apa lagi yg farah rasa perlu ditambah 
farah akan tambah lagi tau..
hope semua enjoy belajar bahasa arab k^_^




                     












Tuesday, 30 October 2012

AMALAN HARIAN

Assalamualaikum!!!

Erm, dh lama rasa yer x update blog ni hehehe
nasib baik la labah-labah x boleh buat sarang dia kt sini,
 kalau tak tak tau la apa dh jadi gan blog saya ni ^_^. 
Sebenar yer saya tak tau la tulis apa ari ni, tapi still nak update blog.
Then tadi waktu duk merayau-rayau kt sini, baru la dapat idea nk tulis pasal apa.
It just a simple things, but among of us still not master about this, including me.
IT SO BAD RIGHT??
mesti korang nak tau kan apa sebenar yer yg saya nak post kn???
actually i want to post about 'DOA-DOA HARIAN'


DOA BANGUN TIDUR



DOA PEMBUKA HATI



DOA SEBELUM BELAJAR



DOA UNTUK KEDUA IBU BAPA



DOA MOHON DIHILANGKAN RASA DEBAR



DOA UNTUK MENJADI ORANG YANG SABAR



DOA NAIK KENDERAAN



DOA BUKA PAKAIAN



DOA MOHON ILMU YANG BERMANFAAT



Sorry sebab nampak macam tak teratur^_^
next post i will try my best..

SELAMAT BERAMAL!!


Monday, 9 April 2012

my new bf=)

Assalamualaikum semua hehe..
ari ni farah happy sgt sbb my sister in law delivered baby boy pada pkul 7.24a.m
ari ni=)
nama dia pn blh tahan jgk la bila nk sebut nih

'MUHAMMAD HARIZ RAFIQ'

tapi farah x berkesempatan lagi nk jumpa diorg b'cos i'm still at KEDAH with my mum.


he will become my fourth BF ahak3..
cepat-cepat besar tau, x sabar nk main gan baby hehe.




Lovee,farah